października 16, 2016

Olej z pestek winogron: cudo na włosy i dla urody

Olej z pestek winogron jest ulubieńcem moich włosów od dłuższego czasu. Do napisania o nim postu skłoniło mnie dodatkowo odkrycie jego zbawiennych właściwości dla skóry. W tym momencie jestem wręcz podekscytowana jego działaniem i uważam, że wart jest przetestowania pod każdym względem. Zapach jest bardzo leciutki, prawie niewyczuwalny na skórze lub włosach, co według mnie również przemawia na jego korzyść. Olej w dwóch słowach określiłabym jako subtelny, ale bardzo skuteczny 

Olej z pestek winogron jak działa na włosy

Olej z pestek winogron: do jakich włosów?


Moje włosy przeżyły mało delikatną serię rozjaśniań. Przyznaję się bez bicia, nie byłam dla nich zbyt czuła. Jednak wiele uwagi i czasu poświęciłam na to, by w międzyczasie dostarczać im wszystkiego czego porzebują, a i po całym zabiegu stopniowo odkrywałam co najlepiej sprawdza się na zmienionej strukturze. Olej z pestek winogron jest moim strzałem w dziesiątkę. Bardzo gorąco polecam wypróbować go do olejowania włosów przesuszonych, wysokoporowatych i po zabiegach fryzjerskich. Ja bardzo szybko zauważyłam efekty na strukturze włosów. Prócz tego, że są bardziej nawilżone i miękkie, zwiększyła się ich sprężystość i mają piękny połysk! ღ 

Moja zdrowa część włosów (super-plaskata, niskoporowata góra) również przyjmuje olej przyjaźnie, choć muszę uważać z jego ilością. Nie winię tu jednak samego oleju, bo w tym przypadku każdy robi dokładnie to samo: włosy są ekstremalnie gładkie i mega śliskie. Przy upięciu w kucyka okulary ześlizgują mi się z głowy przy szybszych ruchach. To bywa żenujące :D

Po olej z pestek winogron polecam sięgnąć również przy włosach z tendencją do fal. Jego lekka formuła nie obciąża włosów, dzięki czemu nie rozprostowuje skrętu, a pięknie go podkreśla. Moim najlepszym sposobem na wykorzystanie tych właściwości jest nakładanie oleju na dół włosów, lekko spryskanych nawilżającą mgiełką i upięcie w koczka-ślimaczka na noc. 

Olej z pestek winogron do olejowania włosów

Olej winogronowy do twarzy


W tej kwestii zupełnie zdobył moją dozgonną miłość. Jesienną porą cierpię na zwiększenie reakcji alergicznych. Do tego zapragnęłam eksperymentów z kremami do twarzy.. Jak już skóra zaczęła mnie wręcz boleć, a ja wystarczająco naplułam sobie w brodę, sięgnęłam po olej z pestek winogron. Jako jedyny z mojej kolekcji był zalecany do pielęgnacji skóry popękanej, atopowej i wrażliwej. Użyłam go w akcie desperacji, ale jego efekty przewyższyły oczekiwania. 

Olej idealnie się wchłania i nie jest komedogenny - nie ma co obawiać się, że zapycha pory. Podczas gdy skóra go chłonie wyczuwalne jest delikatne ściągnięcie i lekka warstewka olejowa, ale po chwili wrażenia zanikają, a twarz pozostaje gładka, nawilżona i ukojona. Z powodzeniem zastępuje krem, można go nakładać również pod oczy, a i sprawdza się jako baza pod makijaż. Powinien spełnić oczekiwania każdego rodzaju cery, ale szczególnie polecam go przesuszonej, alergicznej i naczynkowej, bo skorzystają najmocniej z jego zbawiennych właściwości.

Olej z pestek winogron dla urody, na twarz

Dodatkowe właściwości


Olej z pestek winogron należy do grupy wielonienasyconych. Zawartość kwasów linolowych wynosi około 70-80%, jest więc bardzo bogaty w kwasy tłuszczowe Omega-6, dzięki czemu regeneruje i wzmacnia barierę ochronną naskórka. Prócz tego działa antyseptycznie i przeciwbakteryjnie. 

Chroni skórę przed działaniem słońca ze względu na dużą zawartość antyoksydantów. Słynie też z niesienia ulgi przy bólach mięśni, kręgosłupa i stawów. Ze względu na właściwości ujędrniające można go też dorzucić do receptur antycellulitowych. 

Czy któraś z was używała oleju winogronowego? Jestem też ciekawa jak sprawdzają się u was oleje w pielęgnacji skóry twarzy?
Copyright © 2016 Porcelanowe Włosy , Blogger