grudnia 05, 2016

Blogmas 2016 #3 Kosmetyki DIY na prezent (cz.1)

Prezent własnoręcznie zrobiony na święta

Akcji typu Blogmas szukałam wyjątkowo nieudolnie od dłuższego czasu. Znalazłam dzięki Zołzie z Kitką i jej postowi z listem do Mikołaja (danke! :D). 

Stąd też dziś pierwszy post z dwoma pomysłami na świąteczne prezenty robione własnoręcznie. 


Olejowe serum do rzęs 


Prezent ręcznie robiony dla dziewczyny przyjaciółki - Serum na rzęsy

Ten ręcznie wykonany prezent nada się dla przyjaciółki tudzież, jak w moim przypadku, siostry. Ma tą nieocenioną zaletę, że jest banalnie łatwy w wykonaniu. Wystarczy pomieszać stosowne oleje (tj. najlepiej takie, które mają niską lub zerową komedogenność) i zakonserwować je witaminą E. 

Ja użyłam oleju konopnego (to on w głównej mierze ma przyspieszać porost rzęs), migdałowego, z nasion arbuza i masła Shea dla zagęszczenia konsystencji.

Prezent został już wręczony i kilkukrotnie użyty. Alergiczność testowałam też na sobie i w obu przypadkach naturalny skład sprawdził się perfekcyjnie, bo nie powoduje ani pół podrażnienia. Siostra mówi, że rzęsy już tak nie wypadają :D


Pierniczkowy balsamik łagodzący



Prezent własnoręcznie zrobiony krem DIY na boże narodzenie

Brat (zapalony fan yerby) dostał kremik na podrażnienia. Balsam na bazie masła Shea, wzbogacony olejem konopnym i tamanu o leczniczych właściwościach ma niwelować podrażnienia skórne i reakcje alergiczne. Witamina B3 pięknie radzi sobie z zaczerwienieniem, a alantoina i Yerba de Tago (Eclipta Alba) mają działanie łagodzące. 

Dorzuciłam do niego dosłownie mikrokropelkę esencji zapachowej Japońska Śliwa z Zielonego Klubu i brat mówi, że jak się posmaruje to czuje się pierniczkiem. Na święta jak ulał!

Zdaję sobie sprawę, że nie każdemu chce się siedzieć nad garnkami tworząc kremy, ale być może składniki tu zawarte zainspirują was, by dorzucić je do gotowej bazy kremowej? Któż to wie ;) 


Prezent własnoręcznie zrobiony krem DIY na boże narodzenie

W szale tworzenia mazideł DIY mam zamiar przygotować coś dla każdego członka rodziny i bliższych znajomych, więc na pewno i Was jeszcze trochę pomęczę swoimi entuzjastycznymi pomysłami! 

Tymczasem - macie jakieś inne ciekawe pomysły na tegoroczne prezenty? Nowe inspiracje zawsze się przydadzą! :)
Copyright © 2016 Le Bleuet Blog , Blogger