grudnia 20, 2016

Blogmas 2016 #3 Kosmetyki DIY na prezent (2)

Własnoręcznie robione prezenty na święta boże narodzenie dla dziewczyn


Własnoręcznie robione prezenty na święta dla dziewczyn 


Posty z kosmetykami DIY, które ostatnio publikuję co rusz oczywiście nie będą jedynymi prezentami świątecznymi, jednak to one dostarczyły mi najwięcej zabawy i radości. Robienie kosmetyków na własne potrzeby to fajna sprawa, ale tworzenie ich dla bliskich to zupełnie inna bajka. 

W kwestii kosmetyków DIY dla mamy/ przyjaciółki czy siostry moją inspiracją była i jest Lili Natura. Ada jest nieskończoną kopalnią pomysłów, które realizuje wprost cudownie. 

Z kolei do tworzenia etykietek używam programu Canva, na który zalogujecie się za pomocą fb czy gmaila i za większość funkcji nie płacicie ani grosza. Canva ma wiele gotowych opcji, które dla laików mojego pokroju są zbawienne.


Pachnące olejki z płatkami róż DIY własnoręcznie robione


Olejki z płatkami róż DIY


Taki olejek marzył mi się od kiedy przeczytałam recencję Rose Hip w poście Happy Sunny Brunette. Inne inspiracje tego pokroju znajdziecie też tutaj (znalezione dzięki Naturalnej Duszy). Mimo usilnych, wielokrotnych poszukiwań w TK Maxxie nie udało mi się czegoś podobnego zlokalizować w związku z czym zrobiłam je sama :)

Pierwszy olejek ze zdjęcia ma mieć działanie ujędrniające i antycelulitowe dzięki olejom wspomnianym już przy okazji ostatniego postu

Drugi przeznaczony jest nie tylko do ciała, ale i do włosów. Znając upodobania włosowe mojej przyjaciółki postawiłam głównie na oleje wielonienasycone.

Oba zostały zakonserwowane witaminą E, co daje im ważność około 8 miesięcy. Dodałam też kilka kropelek esencji zapachowej Japońska Śliwa, która pięknie oddaje klimat świąt. Płatki róż dostaniecie w sklepach zielarskich albo internetowych sklepach z półproduktami.


Peeling w kulce DIY z półproduktów własnoręcznie robiony


Peelingujące kulki do kąpieli i balsam w kostce


Kuleczki peelingujące składają się z:


  • masła shea
  • sproszkowanej maślanki
  • różowej soli himalajskiej
  • płatków róż

Maślankę dostaniecie na przykład tutaj (Zielony Klub) - świetnie sprawdza się do wszelkich produktów kapielowych, a zwłaszcza peelingujących jako że uelastycznia i nawilża skórę. 
Różowa sól (dostępna tutaj, w Naturalne-Piekno.pl) nie tylko ślicznie wygląda, ale też skutecznie złuszcza martwy naskórek, remineralizuje i odżywia skórę.

Z kolei o balsamikach do ciała pisałam już w tym poście, całkiem niedawno więc nie będę Wam się tu znów powtarzać ;)


Deser kąpielowy peelingujący DIY własnoręcznie robiony z domowych składników półproduktów


Deser do kąpieli 


Tu inspiracją był pomysł Lili, która użyła znacznie mądrzejszego rozwiązania - słoiczka. Ja takiego ładnego nie posiadałam, ani nie zlokalizowałam. A sam koncept w sumie wyszedł pod wpływem impulsu więc i czasu na poszukiwania miałam niewiele. Trzeba będzie go jakoś wygrzebać ;)

Część ze składników można po prostu dosypać do kąpieli i cieszyć się ich dobroczynnym działaniem. Mam tu na myśli sól, czy płatki róży i jaśminu. Z kolei warstwę nasion wiesioła i maślanki w proszku można użyć również jako peelingu. Połączone z wodą stworzą gęstawą masę, która nada się do tego celu idealnie. 


Prezent własnoręcznie wykonany prezent własnoręcznie zrobiony

Wasze prezenty świąteczne już gotowe? ;)
Copyright © 2016 Le Bleuet Blog , Blogger