grudnia 22, 2016

Blogmas 2016 #4 Pielęgnacja zimą


Zima to szczególnie traumatyczny czas dla naszej skóry i włosów. Mrozem już zdążyło powiać (przynajmniej we Wrocławiu), więc czas najwyższy nadszedł, by zabrać się za pożądną zimową pielęgnację.Tym bardziej, że w mroźne wieczory po stokroć łatwiej znaleźć chwilę dla siebie.

Zimowa pogoda niemiłosiernie wysusza włosy, ale i skórę. O ile twarzy i ciału wystarczy pożądny balsam, tak na włosach przyda się skupić nieco bardziej. O swoim sposobie na elektryzowanie powiem za sekund pięć, a póki co odsyłam Was do postu o substancjach nawilżających (humektantach), które wbrew pozorom w tym okresie mogą być naszym wrogiem.


Włosy - walka z elektryzowaniem


Sposoby na elektryzowanie włosów kosmetyki krem do włosów kręconych h&m, szampon dermaheal opinie

Moja sytuacja włosowa diametralnie się ostatnio zmieniła. Mam ten ogromny komfort posiadania włosów do ramion, niskoporowatych i bezproblemowych (no chyba że w kwestii stylizacji - to wciąż zależne jest od ich nastrojów..)

Jednakże w związku z okresem czapkowo-szalikowym i masakrycznie zwiększonym elektryzowaniem się włosów do minimalistycznej pielęgnacji codziennej wybrałam produkty bogate w antystatyki. 

Szampon Dermaheal czeka na szczegółową recenzję więc póki co nie będę się nad nim rozwodzić. Jednak napomknę, że ów antystatyków ma aż 3 i walkę z elektryzowaniem wspomaga dość skutecznie. 

Wspomniany niedawno Krem do włosów kręconych z H&Mu jest w zupełności pozbawiony humektantów, perfekcyjnie przeciwdziała puszeniu i jest moją bronią ostateczną przeciwko elektryzowaniu. Dodatkowo na trzecim miejscu składu znajduje się lekki silikon, co daje mi pewność, że włosy są dość dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi i nie muszę nawet stosować serum na końcówki. Zwiększonego kręcenia krem nie powoduje (nadal), ale wgniatany od dołu włosów dość fajnie zwiększa ich objętość.


Jak znaleźć antystatyki w kosmetykach?


Znajdziecie je na przykład pod nazwami:

  • Polyquaternium~
  • Quaternium~
  • Cetrimonium Chloride
  • Behentrimonium Chloride
  • VP/VA Copolymer

A co do ziołowej wcierki DIY z powyższego obrazka - wiąże się ze wspomnianą niedawno akcją "Mania Wcierania", o której przeczytacie w tym poście.


Zimowa pielęgnacja suchej twarzy



Jak dbać o suchą skórę twarzy zimą olej z czarnej porzeczki calaya, zielona glinka, krem róża make me bio opinie, tonik yaka

Domyślam się, że większość z Was zimową porą cierpi na przesuszenie i spierzchnięcie skóry twarzy. Ja już czasem załamuję ręce. Moja cera jest sucha z natury, a w zimie wręcz często mnie piecze. Dlatego zmuszona byłam póki co zrezygnować z żeli myjących, nawet tych z łagodnymi detergentami. 

Po demakijażu oczyszczam twarz tonikiem Yaka, wspomnianym w tym poście. Tonik składa się z oleju macadamia i hydrolatu ogórkowego w stosunku 1:1 więc w normalnej sytuacji nie musiałabym po nim używać nawet kremu tak pięknie dba o skórę. Jednakże ostatnimi czasy nie wystarcza nic..

Dlatego niedawno do codziennej pielęgnacji włączył się krem od Make Me Bio. Miałam nadzieję, że będzie równie skuteczny co wersja pomarańczkowa, jednak - albo warunki pogodowe są nazbyt niesprzyjające, albo po prostu gorzej sobie radzi niż jego poprzednik. Na pewno gorzej pachnie. Myślałam, że lubię róże.. :D Ale to jest po prostu intensywna marmolada z pączków. Hydrolat z tej serii już dawno pobiegł do mojej siostry.

W poście o zielonej glince zarzekałam się, że taką maseczkę będę pichcić cyklicznie. Cóż.. staram się ;D

Z kolei olej z czarnej porzeczki służy mi do oczyszczania twarzy zamiast żelu i jako warstwa kremu. To jedyny sposób na pieczenie wysuszonej skóry. Aczkolwiek jeśli macie jakiś wygodniejszy - będę wdzięczna ;)


Tej zimy dbam o zęby!



czarna pasta Ecodenta z węglem i Miswak do zębów

Co mnie natchnęło, by nieco zmienić swoją dbałość o zęby nie wiem. Pewnie łażenie po blogach. No i kto nie chciałby mieć perfekcyjnie białych i mocnych zębów? Moje niestety są strasznie kruche z natury. Nie tak dawno ułamałam sobie jednego zęba jedząc batonika -.- A że wizyty u dentysty zawsze są dla mnie traumą..

Skusiłam się na pastę Ecodenta z węglem polecaną przez Mamę z Różową Torebką. Co do skuteczności jeszcze się nie wypowiem, ale na pewno nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nie wyżera jamy ustnej :D Jest oostra. Ale jeśli ma działać - zdzierżę ;) Jest całkiem pocieszna w użytkowaniu. I nie ma fluoru ;)

Miswak jest ciekawostką, na którą musiałam się pokusić. Przy rozpakowywaniu aż mnie cofnęło, ale z czasem zapach staje się mniej intensywny i już w sumie do niego przywykłam. Jest dość twardy, ale skutecznie doczyszcza zęby. Więcej info o zdrowotnych właściwościach miswak u Ekocentryczki.


Pielęgnacja ciała w zimie



Jak dbać o ciało zimą - zimowa pielęgnacja

Na obrazku widnieje balsam Gosh. Jednak po stokroć bardziej poleciłabym tu świąteczną wersję balsamu Yves Rocher z pomarańczą i cynamonem. Niestety skończył się i wylądował w koszu nim zdecydowałam się na ten wpis (mam nadzieję że tegoroczna edycja jeszcze nie wyszła ze sklepów.. ). W porównaniu do YR Gosh jest lekkim balsamem na lato, z kolei ten pierwszy nie dość, że genialnie pachnie to również świetnie nawilża. 

Do łapek mam świąteczną wersję kremu Make Me Bio plus zawsze jakiś krem roboty własnej. Kremik pachnie cudnie owocowo i stosunkowo dobrze radzi sobie z nawilżaniem spierzchniętych zimą rąk. 

Do kąpieli ostatnio zdarza mi się dorzucić sól morską gwoli detoksykacji, złuszczenia i reminalizacji skóry ciała. Całkiem przyjemna jest taka kąpiel w kryształkach.

Do peelingowania (zarówno ciała, twarzy jak i skóry głowy) używam nasion wiesiołka. Wbrew pozorom złuszczanie martwego naskórka w zimie jest równie ważne jak latem. A wiesiołek nie tylko peelinguje, ale też odżywia i nawilża skórę.


Meh. Chyba nie powinnam zabierać się za tak ogólnikowe posty. Wychodzą z tego elaboraty..

Czy macie jakieś własne skuteczne sposoby na zimowe suchości? Chętnie sprawdzę inne opcje!
Copyright © 2016 Porcelanowe Włosy , Blogger