grudnia 28, 2016

Szampon Dermaheal - Hair Conditioning Shampoo

Dermaheal Hair Conditioning Shampoo blog

Szampon otrzymałam za wypełnienie ankiety na Wirtualnej Klinice. Tematyka związana była z pielęgnacją włosów, a o tym mogłabym paplać godzinami więc skusiłam się bez większego pomyślunku. Nagroda za wypełnienie ankiety przeszła moje oczekiwania. Uwielbiam kosmetyczne cudeńka, a powyższy szampon jest chyba wybitnie rzadko spotykany na rynku.

Koreańska firma jest do tego stopnia nieznana w Polsce, że kompletnie nie poradziłam sobie z wyszukaniem jakichkolwiek informacji w tej kwestii. Karolina (MintOnMars) mieszkająca w Korei była na tyle kochana, żeby podsunąć mi kilka ciekawostek na temat marki Caragen jednakże do zdobycia mojego zaufania wystarczyła informacja, że zajmują się badaniami nad skórą, a w rodzimym kraju mają wypracowaną renomę i słyną z dobrej jakości.


Szampon Dermaheal - etykieta, która nie kłamie


Napis na przedzie buteleczki brzmi obiecująco: szampon oczyszcza włosy i skórę głowy, zwiększa objętość i sprawia, że włosy pięknie się błyszczą. I po raz pierwszy w życiu muszę przyznać, że nikogo tutaj nie poniosło. 

Używam go od ponad miesiąca więc na testy załapały się również dolne partie włosów, niechlubnie zniszczone rozjaśnianiem i farbowaniem (oraz innymi szaleńczymi eksperymentami). Zarówno na długich włosach o różnorakiej porowatości, jak i na krótkich niskoporowatych szampon radził sobie równie pięknie.


Szampon Dermaheal Hair Conditioning opinie blog recenzja


Hair Conditioning Shampoo - Indeed


Mając jeszcze długie włosy miałam ogromny kłopot ze splątaniem po umyciu. Moje kłaczki reagowały identycznie na szampony o łagodnym i mocniejszym składzie. Dermaheal zawiera trzy antystatyki na przedzie składu co ogromnie ułatwia życie posiadaczkom kołtuniących się włosów. Po umyciu są gładkie i łatwe do rozplątania palcami. Że też nie wpadłam wcześniej na to, by postawić na polimery..

Nawilżenie włosów i skóry głowy zapewnia głównie gliceryna, która jednocześnie ułatwia przenikanie substancji czynnych przez warstwę naskórka. Na dole składu doszukamy się też oleju sojowego. 

W szamponie zastosowano jeszcze jedno rozwiązanie, które cenię - minimalną zawartość hydrolizowanej keratyny. Znajdziecie ją na samiutkim końcu składu więc nie ma prawa powodować puszenia włosów (nawet tych, które z proteinami są na bakier). Ta mała ilość serwowana włosom cyklicznie wypełnia ubytki w strukturze wizualnie poprawiając ich stan.


Szampon Dermaheal Hair Conditioning skład INCI opinie działanie


Dermaheal Hair Conditioning Shampoo - Skład


Szampon zawiera trzy mocne detergenty. To apropo obietnicy producenta w kwestii skutecznego oczyszczania. Nie jestem zwolennikiem mocnych zdzieraczy, ale w tym przypadku zrobiłam wyjątek. Głównie ze względu na fakt, że pozostała część składu to sporo ekstraktów ziołowych i substancji aktywnych. Uznałam, że detergenty faktycznie mogą przyczynić się do przenoszenia tych dobroczynnych składników do głębszych partii skóry i dałam temu szansę.


Co ciekawego znajdziemy w INCI?


  • wyciąg z gryki (Polygonum Fagopyrum Seed Extract) - oczyszcza skórę z toksyn
  • ekstrakt z fo-ti (Polygonum Multiflorum Root Extract) - ma piękny wpływ na cebulki włosów, podobno zwiększa ich rozmiar. Pojedynczy włos ma szansę rosnąć grubszy.
  • arginina - wzmacnia barierę naskórka i pobudza włosy do wzrostu
  • biotyna - osławiona już za swe właściwości pobudzające porost

Sumarycznie szampon zawiera siedem ekstraktów ziołowych, w tym również hennę. Nie ma tu jednak najmniejszego ryzyka przesuszenia włosów dzięki wspomnianej wcześniej glicerynie. Antystatyki wizualnie poprawiają kondycję włosów jednocześnie zapewniając ich gładkość i minimalizując puszenie. 

Dermaheal Hair Conditioning Shampoo działanie efekty opinie blog


Działanie


Zwiększenia objętości włosów nie da się obiektywnie ocenić po zużyciu jednego opakowania bo proces wzmacniania cebulek jest długotrwały. Nie jest to produkt z cyklu wcierka Jantar i nie ma co spodziewać się wysypu babyhairów, ale skład pozwala twierdzić, że szampon ma sporą szansę na wzmocnienie włosów u samej nasady i wyhodowanie gęstszych i mocnych pukli.

Moje włosy nie wypadają już prawie w ogóle. Połączenie szamponu i ziołowej wcierki domowej roboty (wspomnianej tutaj) w codziennej pielęgnacji okazało się moim strzałem w dziesiątkę. Na szczotce znajduję kilka włosów na krzyż. 

Całkiem możliwe, że wrócę do tego szamponu bez względu na stosunkowo wysoką cenę (około 80zł - Centrum Zdrowego Włosa) bo, pomijając stężenie mocnych detergentów, kompozycja składników jest nadzwyczaj sensowna. Szampon jednocześnie dba o odżywienie skóry głowy i wizualną kondycję włosów. Co naprawdę jest dla mnie ewenementem.
Copyright © 2016 Porcelanowe Włosy , Blogger