marca 10, 2017

Jadalny czekoladowy peeling do ust DIY

Domowy cukrowy peeling do ust DIY bez miodu przepis - jak zrobić

Po odkryciu peelingu do ust Sylveco (za sprawką Kosmetyczny Fronesis) uzależniłam się od niego bez reszty. Koncept peelingowania ust jest niezwykle przydatny jeśli macie nawracający kłopot ze skórkami. I jest przyjemny sam w sobie :)

W moim przypadku fascynacja była jednak najwyraźniej za duża, bo po kilku (nastu) użyciach wokół ust pojawiła się lekka wysypka więc z jego używaniem musiałam nieco spasować (aczkolwiek wciąż do niego wracam bo migdałowy zapach jest cudny).

Postanowiłam też stworzyć jak najbardziej godnego zastępcę. Padło na koncept jadalny - cukrowy peeling do ust z dodatkiem kakao ;)

Cukrowy peeling do ust z kakao przepis DIY - jak zrobić samemu

Jak samemu zrobić cukrowy peeling do ust?


Przepis na ten domowy peeling DIY jest banalnie prosty. Ja postawiłam na możliwie najlżejsze masło i olej, by uniknąć ponownych rewolucji: masło shea i olej ze słodkich migdałów.

Jeszcze w trakcie rozpuszczania olejów w kąpieli wodnej dosypałam kakao, z kolei po wymieszaniu i ostudzeniu konsystencji dodałam cukru

Jako że nie używam wody podejrzewam, że peeling przetrwa minimum 3 miesiące, a pewnie i znacznie dłużej. Mój jest bez miodu, ale możecie go użyć zamiast cukru lub wraz z nim i termin ważności również nie ulegnie zmianie. 

Odpuściłam wosk, żeby peeling był jadalny. Dlatego też mazidło szybko rozpuszcza się na ustach pod wpływem ciepła. Podarowałam sobie też olejki i witaminę E bez których zwykle nawet nie zaczynam DIY, ale i bez nich peeling ma miły zapach ciemnego kakao. 

Smakuje całkiem pysznie :D

Jadalny domowy peeling do ust z masła shea i cukru, z kakao - przepis DIY jak zrobić

Pokusicie się? ;)
Copyright © 2016 Le Bleuet Blog , Blogger