maja 01, 2017

Lilla Mai - Szampon Rozmarynowy

Urocza marka LillaMai kusiła mnie od dawna. Oprawa graficzna tych produktów sprawia, że ciężko oderwać od nich oczy. Składy tych kosmetyków wciągają na jeszcze dłużej. 

Bardzo przemawiają do mnie kremy - na bazie hydrolatów, odżywczych olejów i maseł, z dodatkami witamin. Podobnie jest z balsamami. W ofercie marki znajdzie się też nawet coś dla mężczyzn. I to nawet całkiem sprytnie opracowane - w surowej oprawie graficznej z wyraźnym określeniem grupy odbiorców, żeby nie było, że kosmetyki są niemęskie (znacie to skądś? ;) 

Na pierwszy ogień poszedł jednak Szampon Rozmarynowy. Jak doczytacie do opisu składu przekonacie się dlaczego ;)

Ekologiczny szampon rozmarynowy LillaMai recenzja

Ekologiczny Szampon Rozmarynowy LillaMai


Jestem zdeklarowanym zwolennikiem celowania w piękne zapachy przy każdych kosmetycznych zakupach. Podejrzewam, że większość ludzi nie zdaje sobie sprawy jak bardzo wpływają na nasze samopoczucie. 

Rozmaryn uwielbiam - olejek eteryczny jest jednym z moich ulubionych, a w odżywce John Masters totalnie robi furorę. W przypadku szamponu LillaMai byłam odrobinkę zawiedziona, bo zapach nie jest nadmiernie wyczuwalny. Jest strasznie delikatny. Ani rozmarynu, ani palmarozy.. :(

Ale to nic. Ostatecznie kupiłam go przecież celem pielęgnacji skóry głowy, a do wrażeń zapachowych mogę użyć odżywki. No i właśnie. Bez odżywki ani rusz, standardowo. Jak to łagodne szampony mają w zwyczaju rozmarynowy LillaMai troszkę plącze włosy, ale przede wszystkim - mam wrażenie, że solo nieco wysusza skórę głowy. Dlatego bez porządnej dawki dodatkowego odżywienia się nie obejdzie.

Nie jest to jednak wcale wadą. Szampon nie zawiera olejów - tu info dla tych, co to lubią sobie emolientami zapychać skórę głowy ;) 

Z jego działania jestem bardzo zadowolona - nie podrażnia mnie, nie powoduje żadnego swędzenia, czy nadmiernego przetłuszczania włosów. Sposób aplikacji może być nieco problematyczny dla tych z Was, które są przyzwyczajone do gęstych, mocno pieniących konsystencji. Szampon jest dość rzadki więc raczej nalewa się go z dłoni na skórę głowy. Lekko się pieni więc spokojnie można go rozprowadzić na całość skóry głowy jednak przez lejącą konsystencję jest, zdaje się, mniej wydajny niż standardowe szampony.


Ekologiczny szampon rozmarynowy LillaMai skład INCI

Szampon Rozmarynowy - skład (INCI)


Niedawno pisałam o tym jak połapać się w łagodnych i bezpiecznych detergentach

W szamponie LillaMai mamy piękny przykład tego, że da się stworzyć coś realnie delikatnego pod względem substancji myjących. Decyl Glucoside jest jednym z najłagodniejszych detergentów. Wykazuje podobieństwo do keratyny włosów i skóry, co sprawia, że jest naprawdę bezpieczny. Podobnie Sodium Lauroyl Lactylate - w odróżnieniu do wszechobecnych SLSów i pokrewnych siarczanowych detergentów - ta substancja jest stworzona na bazie mleczanu sodu. Ma delikatne właściwości myjące i spieniające.

Szampon jest stworzony na bazie hydrolatu rozmarynowego, zawiera również sok z aloesu i olejki eteryczne: palmarozowy i rozmarynowy. 

Dla mnie skład piękny. Delikatny dla wrażliwców (chyba, że macie uczulenie na któryś z olejków), z optymalną ilością wartościowych substancji. Bez zbędnych ulepszaczy konsystencji, barwników i innych syntetyków.

Za ten koncept już darzę markę sporym uznaniem i jestem tym bardziej ciekawa pozostałych kosmetyków z oferty. Tymczasem bardzo polecam Wam tą opcję jeśli szukacie czegoś łagodnego do oczyszczania skóry głowy. 

Znacie LillaMai? Polecacie jakieś inne produkty?
Copyright © 2016 Le Bleuet Blog , Blogger