lipca 21, 2017

Biokap Nutricolor, 3.0 Ciemny brąz

Ostatnia farba - Naturalny Brąz Sanotint Sensitive okazała się niezwykle łagodna dla mojej skóry głowy, ale niezupełnie zadowalająca pod względem intensywności efektów. Średni brąz jaki farba nadała moim włosom z czasem zaczął wyglądać coraz bardziej.. średnio (dół włosów, wcześniej farbowany, był nieco ciemniejszy).

Zarzucicie mi hipokryzję, jako że zarzekałam się nigdy nie wracać do stosowania PPD.. Jednak tylko to paskudztwo jest w stanie barwić moje włosy na satysfakcjonujący ciemny brąz.. Chęć posiadania pożądanych efektów i niechęć wobec perspektywy utraty połowy- i tak cienkich- włosów skłoniła mnie do jeszcze bardziej zawziętych poszukiwań..

Podobno tylko osioł (czy tam krowa..?) zdania nie zmienia.. więc wybacie, dziś będzie nieco mniej zdrowo.. z PPD ;)

Biokap Nutricolor, 3.0 Ciemny brąz farba do włosów - blog, recenzja

Biokap Nutricolor, 3.0 Ciemny brąz


O farbach Biokap pisała kilkukrotnie Aga (Agowe Petitki). To właśnie ona swoimi recenzjami zachęciła mnie do wypróbowania tej opcji. Skoro jej włosy nie wypadły, miałam nadzieję, że i u mnie jest taka szansa. Czy rzeczywiście..?

W panikę wpadłam już przy spłukiwaniu farby widząc conajmniej jedną garść włosów w odpływie. Nie do końca będąc świadoma tego co robię nałożyłam na skórę głowy kilogramy rozmarynowej odżywki John Masters mając nadzieję, że kombo odżywczych składników odmieni mój los. Jeszcze szybciej ją spłukałam, bo rozmaryn zaczął przymrażać mi mózg..

Na całe szczęście problem z wypadaniem już się nie powtórzył. Owszem tracę minimalnie więcej włosów niż zwykle, ale - o dziwo - mimo zawartości PPD nie jest to ten sam przerażający skutek jaki spotykał mnie zwykle po farbach fryzjerskich i drogeryjnych.


Farba Biokap zawiera liofilowe kwasy owocowe. Może stąd ten cud? Wnikają wgłąb włosów i fragmenty skóry zapobiegając podrażnieniom i reakcjom uczuleniowym. Tak czy inaczej.. po roku detoksu i hennowania mam z powrotem swój ukochany ciemny brąz, w pięknym chłodnym odcieniu. I.. włosy również wciąż mam! 

Biokap Nutricolor, 3.0 Ciemny brąz farba - skład INCI

Skład (Inci)


No nie jest idealny, pewnie że nie. Jednak co można powiedzieć to na pewno tyle, że jest po stokroć lepszy niż w przypadku farb drogeryjnych i fryzjerskich. Nijak się ma do zdrowej i w pełni naturalnej henny. Jednak henna (pomijając trudność aplikacji i uciążliwy zapach) nie pokryje siwych włosów i nie nada tak intensywnego, trwałego koloru. Choć bardzo bym chciała..

Farba Biokap - z tych dobrych rzeczy - zawiera ekstrakt z wierzby, olej arganowy, nawilżającą glicerynę, witaminę C i proteiny: ryżowe, sojowe i pszeniczne.

Włosy są lekko sztywniejsze niż przed farbowaniem, ale jeśli miałyście kiedyś nadmiernie miękkie, kompletnie nieukładające się włosy to wiecie, że to akurat może być atutem ;) Mi to było na rękę, ale zniszczone włosy raczej cieszyć się nie będą..

Poza tą kwestią włosy są w świetnym stanie i co najważniejsze - nie wypadają jakoś straszliwie! Wziąwszy pod uwagę efekt (a przymknąwszy oczy na skład) mogę tą farbę naprawdę uznać za obecny ideał ;) Tym bardziej, że nie kosztuje wiele w porównaniu do Sanotint.

Ps. Po efekty lećcie do Agowych Petitków ;) Bo mi jak zwykle zdjęcia nie wyjszły.. -.-

A farbę dostaniecie w aptekach np. w DOZ.
Ktoś się pokusi? ;)

Copyright © 2016 Le Bleuet Blog , Blogger